Marketing: strategie, advies en begeleiding

Waarom doe je wat je doet op marketingvlak? En zit je daarmee wel op de juiste weg? We zetten je aan tot introspectie. We stellen een doordachte strategie op, en begeleiden en coachen jou in de uitvoering ervan. Want marketing draait om continuïteit. En daarvoor heb je discipline en doorzettingsvermogen nodig. Zetten we er samen onze schouders onder?

Anders gaan denken

We stimuleren je om bewuste keuzes te maken. Om de neus richting organisatiedoel te zetten, met aandacht voor de behoeften van je doelgroep. Want het grootste effect sorteer je als je niet langer puur praktisch, maar strategisch denkt. Als je de doordachtheid waarmee je plannen maakt “voor later” ook toepast op het “nu” en op je dagelijkse marketing.

social selling

Analyse als punt A en strategie op maat

Vanuit een analyse van je huidige situatie en doelen kijken we samen of je de juiste doelgroep aanspreekt, of je je product of dienst op de juiste manier vermarkt, … We rusten niet voordat het plaatje klopt – en dan bedoelen we echt het volledige plaatje. We luisteren namelijk ook naar wat je ons níet vertelt, en gaan verder dan het puur zakelijke. Want al is je onderneming je roeping; je wil ook tijd voor je leven ernaast.

Daarna buigen we ons over een strategie; een recept op maat voor groei en impact. Marketing is namelijk zoveel méér dan dragers als Facebook of LinkedIn. Het is een vertaling van je businessmodel, en de weg naar operational excellence. We vullen de cruciale marketing-ingrediënten aan met een saus die volledig op jou is afgestemd, zodat glashelder blijkt waarom en hoe jij ‘the extra mile’ gaat.

Consistentie en herhaling

Tot slot helpen we je om in te zetten op consistentie en herhaling. Vertrouwen moet nu eenmaal groeien. We nemen het roer niet van je over – klanten kiezen voor jóu en willen uit jouw mond relevante verhalen en boodschappen horen – maar zorgen via coaching en begeleiding voor de juiste structuur en processen in je organisatie.

Het resultaat? Een sterk kader om over de continuïteit van je marketing te waken.

Contentplan 2024

Deze doener (met ambitie) ging je voor

Roux

Marketingstrategie met Roux

Roux NV is een verfgroothandel die vooral het verschil maakt met zijn expertise en advies aan klanten (van schilders en architecten tot scholen). Een belangrijk onderscheidend kenmerk, maar daar was de buitenwereld nog niet voldoende van op de hoogte, besefte bedrijfsleider Eddy. Hij zocht naar een manier om enerzijds de meerwaarde van Roux te benadrukken en de merkbekendheid van zijn zaak te verhogen, en anderzijds de marketingaanpak te structureren en professionaliseren. Daar hielpen wij hem uiteraard graag bij.